Odhalujeme iniciátory útoků v sociálních médiích

16. 8. 2012 | Identifikace serveru, na němž vypukla kritická diskuse vůči určité firmě, včetně určení autora, jehož příspěvek kampaň rozpoutal, je novou funkcí služby eMerite VOBID. Ta je nejstarším českým nástrojem pro Social Media Monitoring, resp. pro komplexní vyhodnocování obsahu a dopadu internetových diskusí.

„Odhalování identity osob, které na Facebooku, Twitteru nebo jiném webu iniciují kampaň proti určité firmě, je přirozeným rozšířením našeho určování nejvlivnějších diskutérů, tzn. Opinion Makers,“ poznamenal k nové funkci Martin Petrášek, ředitel eMerite, s.r.o. „Jestliže monitoringem zachytíme o určitém klientovi stovky a tisíce kritických diskusních příspěvků na různých webech, bývá důležité zjistit, na jakém webu kampaň začala, kdo ji rozpoutal, a jak se přelévala na jiné weby a další média,“ doplnil Petrášek.

Služba eMerite VOBID je založena na souběžném využívání několika softwarových nástrojů, určených k monitoringu sociálních médií. Kombinace jejich funkcionality umožňuje nacházet v internetových diskusích až čtyřikrát tolik příspěvků s klíčovými slovy, než kolik nacházejí jednotlivé nástroje samostatně. Do reportů klientům navíc eMerite zařazuje i příspěvky bez klíčových slov, v nichž na sebe diskutující vzájemně reagují, aniž každý výslovně zmiňuje název kritizované firmy, např. „S těmahle lumpama mám fakt ty nejhorší zkušenosti!“ atp. Jako jediná v ČR poskytuje eMerite stoprocentně filtrovaný monitoring, tzn. z výsledků odstraňuje irelevantní a bezcenné výskyty vyhledávaných keywords. Šetří tím klientům čas nezbytný k vyhodnocení monitoringu až o 90 %.

Výsledky monitoringu mohou klienti eMerite sledovat v integrovaném webovém rozhraní „VOBID online“, které kombinuje výsledky vyhledávání několika specializovaných softwarových nástrojů. Brzy rozhraní umožní rozdělovat připomínky či dotazy pokládané v online diskusích podle témat, podle sentimentu (postoje autora k dané firmě), přeposílat je k vyřízení kompetentním osobám a sledovat obsah a rychlost jejich reakcí.

Společnost eMerite poskytuje monitoring sociálních médií od roku 2009. Pro klienty v ČR i v zahraničí vyhodnocuje obsah a dopad internetových diskusí v češtině, slovenštině, ruštině, polštině, maďarštině, slovinštině, chorvatštině, rumunštině, angličtině a v dalších až 60 jazycích. Mezi odběratele služby eMerite VOBID patří např. AHOLD, Tesco Stores, Danone, pojišťovna Uniqa, AAA AUTO, RWE Transgas, Komerční banka, Vodafone a řada dalších klientů. Partnerem pro tzv. Social Listening eMerite je Ipsos, největší agentura pro výzkum trhu a veřejného mínění v ČR.

více aktualit

Více aktualit