Nová služba klientům: Monitoring webů jejich konkurence

29. 11. 2012 | Změny v obsahu webových stránek firem, které si navzájem konkurují, začala nově sledovat společnost eMerite. Cílem zadavatelů služby je moci bezprostředně reagovat na zveřejňování nových ceníků, obchodních podmínek, uvádění produktů na trh, na personální přesuny, reklamní kampaně a další aktivity konkurentů v daném oboru podnikání.

Novinka je dalším volitelným rozšířením služby eMerite VOBID, která byla v roce 2009 prvním ryze českým nástrojem pro monitoring sociálních médií (Social Listening). Po třech letech rozvoje monitoruje VOBID v současnosti internetové diskuse už v 9 jazycích pro klienty v ČR i v zahraničí. Jeho výsledky jsou na rozdíl od jiných nástrojů pro Social Media Monitoring stoprocentně filtrovány od irelevantních výskytů vyhledávaných klíčových slov. V navazujících podrobných analýzách obsahu a dopadu on-line diskusí vyhodnocují specialisté eMerite např. podíly konkurentů na diskusích o určitém oboru, jejich témata a sentiment (např. zda firma s malým tržním podílem nepoutá pozornost internetových diskutérů nějakou konkurenční výhodou na úkor firmy dominující trhu), identifikují nejvlivnější Opinion Makers (potenciální Brand Advocates), odhalují zdroje mediálních útoků (kdo na jakém serveru rozpoutal určitou kritickou kauzu) atd.

„Monitoring informací zveřejňovaných svými konkurenty iniciovali přímo naši klienti,“ poznamenal k nové službě eMerite ředitel společnosti Martin Petrášek. „Firmy působící ve vysoce konkurenčních oborech chtějí co nedříve po zveřejnění na webu vědět, jaké akční slevy právě vyhlásili jejich konkurenti, které nové manažery na jakou pozici najali, jakými novými zákazníky se chlubí v referencích, zda v zákonných termínech řádně plní povinnost publikovat určité obchodní informace, a podobně,“ doplnil Petrášek. K monitoringu webů definovaných klienty používá eMerite vždy několik specializovaných softwarových nástrojů zároveň. Cena se odvíjí od počtu sledovaných stránek a od četnosti reportů zasílaných odběratelům, čili je srovnatelná s cenami klasického monitoringu internetových médií.

Společnost eMerite, s.r.o., poskytuje od roku 2002 monitoring a vyhodnocování uživatelského chování návštěvníků webových stránek, a další e-marketingové služby založené na internetových měřicích technologiích. Klienty eMerite jsou např. AAA AUTO, AHOLD, České aerolinie, České dráhy, Danone, Komerční banka, pojišťovna Uniqa, RWE Transgas, Tesco Stores, Vodafone a řada dalších. Partnerem eMerite je Ipsos, největší agentura pro výzkum trhu a veřejného mínění v ČR.

Více aktualit