Spustili jsme on-line rozhraní integrující výsledky monitoringu sociálních médií z více softwarů

13. 3. 2012 | Nově zprovozněné prostředí „VOBID online“, v němž si mohou uživatelé služby eMerite VOBID prohlížet výsledky vyhledávání několika softwarových nástrojů pro monitoring internetových diskusí zároveň, zachycuje až trojnásobně více výskytů klíčových slov, než kolik jsou schopny vyhledat jednotlivé nástroje pro social media monitoring.

Cílem vytvoření „VOBIDu online“ bylo ukázat, o kolik větší množství diskusních příspěvků s klíčovými slovy lze najít, jsou-li vyhledávána souběžně několika softwary. Výčet nástrojů, jejichž data aplikace integruje, se průběžně mění podle toho, jak kolísá jejich schopnost prohledávat internetové diskuse v češtině nebo jiném požadovaném jazyce. K softwarům, jejichž funkcionalitu eMerite sleduje a ve vhodných případech využívá, patří např. Alterian SM2, Ataxo Social Insider, Attentio, Brandwatch, Radian 6, Sysomos nebo Synthesio. Autorem unikátní aplikace je internetová agentura FG Forrest.

Diskusní příspěvky integrované do „VOBIDu online“ pocházejí z komentářů pod články na různě zaměřených serverech, z tematických diskusních fór, z blogů, ze spotřebitelských hodnocení na e-shopech a ze sociálních médií (Facebook, Twitter, YouTube, Google+, Foursquare apod.). „Naši klienti se mohou v integrovaném rozhraní přesvědčit, jak omezené jsou vyhledávací schopnosti jednotlivých softwarů, pokud jsou využívány samostatně,“ poznamenal Martin Petrášek, ředitel společnosti eMerite. „Snaha maximalizovat počet nalezených příspěvků však přináší také zvýšení počtu nerelevantních výskytů klíčových slov, které klientům nepřinášejí žádné užitečné informace,“ upozornil Petrášek a pokračoval: „Jestliže jeden software najde například tisíc zmínek o klientovi a z nich polovinu nerelevantních, druhý software další tisíc s polovinou nerelevantních a z tisíce příspěvků ze třetího softwaru bude bezcenných rovněž půlka, zvyšují se nároky na vyhodnocení textů integrovaných do VOBIDu online na trojnásobek. Proto nenecháváme obsahovou analýzu výsledků shromážděných více softwary na klientech, ale vyhodnocení provádějí naši zkušení analytici.“

Společnost eMerite poskytuje monitoring sociálních médií, resp. vyhodnocování obsahu internetových diskusí (VOBID) od roku 2009. Odběrateli služby jsou např. AAA AUTO, Danone, HBO, Komerční banka, Tesco Stores, Vodafone a další. eMerite v ČR dlouhodobě spolupracuje s výzkumnou agenturou Ipsos, pro jejíž klienty zpracovala v roce 2011 řadu komplexních Social Listening Projects.

Více aktualit